نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

Limitless نامحدود



 نامحدود اثر شاخصی نیست اما فیلمیه که با ایده فوق العاده جذابش ( یه قرص که باعث می شه آدم بتونه از 100% قدرت مغزش استفاده کنه.)  مخاطب رو تا آخرین لحظه همراه می کنه . دلیل قرص خوردن اِدی ( برادلی کواپر ) و توامان ادامه پیدا کردن این قضیه و گره های داستانی  قابل قبول از آب دراومده و کلیت فیلم انقدر خوش ساخت هست که احتمالا مخاطب ترجیح بده حتی برای بار دوم هم تماشاش کنه.

نکات خیلی جالبی از قدرت ذهن نشون داده می شه و در طول تماشای فیلم احتمالا مخاطب فیلم هم هوس داشتن همچین قرصی رو پیدا می کنه.  نماهای تو در تو و لایه لایه فیلم ، در ابتدا شاید کمی احساس اغراق و بیرون زدگی از فیلم ایجاد کنه  اما در ادامه با توجه به محتوای فیلم کارکردش به درستی نمود پیدا می کنه. 

سیر کلی داستان هم خوبه و حتی در بخشی از فیلم ، حس پیچیدگی رو برای مخاطب ایجاد می کنه اگر چه نمی تونه پایانی خاص و واقعا غافلگیرکننده به مخاطب نشون بده و خودش رو در سطح یه اثر جذاب و سرگرم کننده نگه می داره چراکه در نگاهی دقیق تر دارای ایرداتی هست و چندان هم پیچیده نیست ؛ به طور مثال در ابتدای فیلم چه طور وقتی ادی قرص ها رو پشت شلوارش گذاشت ، پلیس حتی اون رو یه بازرسی بدنی ساده هم نکرد؛ چرا نوکر اتوود که همش دانبال ادی بود ، با این که دو نفر رو به خاطر قرص ها کشت و می خواست نامزد ادی رو هم بکشه ولی هیچ جا سعی نکرد خود ادی رو بکشه و فقط یه جا به صورت جدی دنبالش کرد ، خیلی راحت می تونست گیرش بندازه و قرص ها رو ازش بگیره یا بره از خونش برداره . دو محافظی که ادی استخدام کرد فقط یکم به جذابتر شدن فیلم کمک کرد (مخصوصا جمله اینجا که دنیای ماتریکس نیست) و با این که حضورشون خیلی کوتاه بود اما فقط فیلم رو طولانی تر کرد وگرنه هیچ جا کمک و تاثیری در روند داستان نداشتند؛ یا دقیقا مشخص نبود چه طور ادی یه جاهایی گذر زمانی و مکانی رو متوجه نمی شد و به قول خودش ؛ یه دفعه می دیدید چندتا خیابان اون ورتر از آخرین جاییه که یادش میاد . 

در کل برعکس ماهیت فیلم ،  مخاطب لازم نیست چندان از ظرفیت های مغزش استفاده کنه اما با این وجود یکی از بهترین فیلمهای سال 2011 هستش و پیشنهاد می کنم به هیچ وجه این فیلم رو از دست ندید.

 

 


نظرات 4 + ارسال نظر
سهراب دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:32 ق.ظ http://tarh-afarinan.ir/

فیلم فوق العاده ای هستش

بله همین طوره و ممنون از نظرشما .

S.s پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 09:09 ب.ظ

ممنون از نقدتون برای من مفید بود

ممنون از نظر شما

علی یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:21 ق.ظ

به نظر من این فیلم اصلا در مورد یک دارو که کارایی مغز رو به حداکثر برسونه حرف نمیزنه.
اگر دقت کرده باشید کسانی که اولین بار مصرف میکنند حال خیلی خوبی دارند و بعضاً میگن که انگار خود واقعیشون نبودن.اونا اطرافشون رو شکل دیگه ای میبینن و به همه چیز دقت میکنند.در واقع منظور اینه که اگر بتونیم افکار و احساسات بد مثل ترس و غم رو کنار بزاریم و در لحظه باشیم و به تمام چیز های موجود در اطرافمون بدون برچسب خوب و بد زدن تمرکز کنیم چیزی جز حال خوب و ایده های عالی در مورد چیزایی که در اطرافمون موجوده نمیمونه.
و در آخر فیلم وقتی ادی میگه که چجوری تونسته ترک کنه در واقع می خواد بگه که راه حل هر مشکلی در دل خود اون مشکل وجود داره.
همه ما اون قرص رو در وجودمون داریم فقط وقتی که حالمون خوب باشه و هیچ مانع ذهنی برای خودمون نگه نداشته باشم و روی داشته های اطرافمون تمرکز کنیم و برای حل مشکلات، بدون ترس بریم تو دلشون.
به نظر من پیام این فیلم اینه.
فیلم فوق العاده پر محتوایی بود.

درود، ممنون که وقت گذاشتید ، خوندید و نظر دادید.
نگاهتون به فیلم رو دوست داشتم اما با احترام باهاتون موافق نیستم . در واقع ایده و داستان تک خطی فیلم همینه یعنی شخصی که تصادفا قرصی رو پیدا می کنه که امکان دسترسی به ظرفیت کامل مغزش رو می ده اما درسته فیلم لایه های متعددی داره ؛ البته به نظرم این پیام زیبایی که شما گفتید به این شکل جای چندانی در همچین اثری نداره ؛ ضمنا در نهایت مشخص نمی شه ادی واقعا چطور به اون تعادل و قدرت ذهنی رسید و در پایان در پاسخ به کارل ( دِنیرو ) که می گه آزمایشگاهات رو بستیم ، جدا از اینکه اشاره می کنه آدم باهوشی که NZT مصرف می کنه ممکنه فقط 3 یا 4 تا آزمایشگاه داشته باشه ؟ می گه می دونی، چیزی که داخل اون قرصها دیدی رو میشه تصفیه و بازتولید کنی و ایراداتش رو برطرف کنی و بذاریش کنار و در ادامه می گه مصرفش رو قطع کردم اما بازهم بنظرم توضیحات شما تفسیری از وضعیت نهایی ادی هستش نه لزومه پیامی که خود فیلم تونسته باشه ارائه کنه.

Nirvana Baradaran پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 09:21 ب.ظ

دقیقا دوست عزیز با نظر شما خیلی موافقم و اصلا این فیلم رو برای همین تماشا کردم چون دنبال پیامی بودم که دریافت کنم، درمورد توانایی های نامحدودی که داریم و دنبال این بودم که بدونم چطوری میشه بدون وابستگی به یک عامل بیرونی به قدرت درونی دست پیدا کرد
من متوجه بخش نهایی فیلم نشدم و ممنون میشم اگه واسم توضیحی بدید

ممنون از نظر شما
شاید بشه گفت نکته ای که خودتون اشاره کردید ، رسیدن به قدرت درونی بدون وابستگی به عامل بیرونی ، مهم ترین یا یکی از مهم ترین پیام های فیلم بوده اگرچه درنظری که بالاتر برای دوست دیگه ای گذاشتم ، کمی در مورد پایان فیلم و ابهاماتش توضیح دادم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد