نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

نـقـد فـیـلــم هـالــیوودی

نقد فیلم خارجی نقد فیلمهای هالیوودی سینمای هالیوود

Premium Rush پاداش سرعت


بدون دنده ، بدون ترمز

یک دوچرخه سواری بی وقفه و جذاب


نقد و بررسی فیلم

پاداش سرعت Premium Rush 


 


پریمیوم راش در عین سادگی ظاهری صحنه های اکشن و سادگی باطنی داستانش اما نه تنها تجربه ی خوب و لذت بخشیه بلکه یکی از مهیج ترین های 2012 است  .

داستان 3 کاراکتری که ماجراهاشون با هم گره می خوره اگر چه برای یک فیلم سینمایی خیلی معمولی جلوه می کنه و شخصیت پردازی های آنچنانی هم برای کاراکترها وجود نداره اما نوع روایت داستان با فلش بک های غافلگیرکننده ، نحوه ارتباط پیدا کردن داستان این کاراکترها و در عین حال وابستگی اش به صحنه های دوچرخه سواری به خوبی جواب داده و پردازش کافی کاراکترها باعث شده باورپذیر جلوه کنن به طور مثال ، پلیس بد فیلم که در روی کاغذ یه تیپ قبلا دیده شدست ، با بازی خوب مایکل شَنون و زیرکی فیلمساز کاملا در درون فیلم قرار گرفته و شبیه به هیچ پلیس بدِ دیده شده ای نیست .

نکته ی متمایزکننده ی پریمیوم راش با فیلمهای اکشن 2012 که اون رو تبدیل به یه فیلم خوب کرده سکانسهای دوچرخه سواریشه که بیشتر مدت زمان فیلم رو دربرداره و با دقت و ظرافت تمامِ فیلمساز و فیلمبردار اجرا شدن و کاملا مهیج از آب دراومدن مخصوصا که خلاقیتهای هوشمندانه ای در این سکانس ها گنجونده شده که حتی با چندین بار تکرار همچنان لذت بخشن و چه بسا جذابیت های مظاعفی هم پیدا می کنن .

اما پریمیوم راش فرای تمام نکات ظاهری مثبتش ، در پسش نگاهی به مناطق کمتر دیده شده نیویورک می ندازه و کوچه پس کوچه هایی رو نشون می ده که کمتر فیلمی ، حداقل یه کار اکشن هالیوودی ، تا این حد به اونها تاکید می کنه و در عین حال چندینموقعیت هم به مشکلات داخلی آمریکا اشاره می کنه و خوشبختانه چیزی بیشتر از چند دیالوگ شعارزدست که بخواد بیرون از فیلم قرار بگیره چراکه باعث شده ارزش فیلم و لذت تماشاش به ویژه برای مخاطبان غیرآمریکایی بیشتر بشه .

در این بین به راحتی می شه وایلی (جوزف گردن-لویت) و وَنِسا (دانیا رامیرز) رو دوست داشت و حتی رابطه ی عاشقنشون برعکس فیلمهای معمول اکشن ، دارای احساس و همذات پنداری با مخاطبه مخصوصا اینکه گردن - لویت رو تو این نقش به ظاهر ساده ، به نقش ظاهرا عمیق ترش تو لوپر ترجیح می دم چرا که اینجا تقریبا همه جوره ملموسه و بازی بهتری هم انجام داده.


در کل پریمیوم راش رو دوست داشتم و ترجیح می دم به عنوان یکی از بهترین های 2012 قرار بدم چراکه به شکلی متعادل و هیجان انگیز پیش می ره و سواری است که به این راحتی ها نمی شه بی خیالش شد .


نظرات 2 + ارسال نظر
حمیدرضا جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ http://mybestwblog.blogsky.com/

فیلم باحالی بود
مخصوصا اون لحظه ای که وایلی و ونسا از گاراژ پلیس فرار می کنن
صحنه های جالبی داشت

ممنون از نظرتون
بله ، به قول شما فیلم باحالیه .

امیر سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:23 ب.ظ http://hollywood9.blogfa.com/

سلام مجتبی جون و سال نو مبارک.
این فیلم رو تازه دیدم. فیلم خوبی بود ولی نه به این اندازه که تو توی نوشته ات آوردی. فقط بعنوان یک کار سرگرم کننده می شه ازش نام برد. وگرنه از نظر بقیه موارد چیزی برای عرضه نداشت.
راستی چرا نوشتی "موقتاً مطلب جدیدی قرار نمی دی" ؟ به خاطر عیده فقط؟

امیرجان ، داداش گلم
سال نو شما هم مبارک باشه
من همون اول گفتم که سادگی باطنی در داستان فیلم وجود داره و برای یه فیلم سینمایی معمولیه اما چیزی که باعث شد از فیلم خوشم بیاد نحوه تعریف کردن این داستان و سکانس های اکشنه . یعنی فیلمی که بیشترش حول و حوش صحنه های دوچرخه سواریه و بتونه اینطور مهیج پیش بره و تا حدی که توانش رو داره پردازش کاراکترهاش رو هم انجام بده برای من فیلم خوبیه و به همین خاطر در بین بهترین هام در سال 2012 گذاشتم .
راجع به اون نوشته باید بگم این چند وقته خیلی نتونستم فیلم ببینم و یا نوشته درخوری برای فیلمها بنویسم که بخوام بذارمش ، انشاءالله سعی می کنم تا چند وقت دیگه با چند تا نوشته ی خوب برگردم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد